انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد




   انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد


   مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاعی با آن روبرو میشوند
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 3386
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاییه با ان روبرو میشوند و آدرس malool.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» افراد نخاعی دارای اسپاسم،هنگام رابطه جنسی باید چکار کنند؟

اسپاسم انواع و اقسام دارد یعنی با اشکال مختلفی می تواند تظاهرپیدا کند. مثلا” در اثر اسپاسم های انبساطی ( بازکننده ماهیچه ها ) پاها راست و سفت می شوند. گاهی اوقات این اسپاسم ها بقدری شدید هستند که ممکن است باعث پرتاب فرد به خارج از ویلچر شوند . اما اسپاسم های انقباضی ( جمع کننده ماهیچه ها ) برعکس هستند : یعنی پاها به سمت بالا و بطرف قفسه سینه کشیده می شوند .

اسپاسم ها می توانند هم مفید باشند و هم مضر . گاهی وقتها اسپاسم باعث برهم زدن تعادل بدن ، تاثیر بر روی تحمل فرد و جابجائی های وی شده و موجب به هم خوردن ساعات خواب بیمار و مراقبین وی و یا هر دو گردد و از این طریق بر روی روش وکیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد. بعضی از اسپاسمها می توانند باعث ایجاد زخم فشاری شده و یا حتی در بروز درد نقش داشته باشد.
از سوی دیگر، با وجود مضرات احتمالی آن ،  بعضی از افراد می توانند به مرور یاد بگیرند که از اسپاسم خود برای جابجای ها یا حتی ایستادن کمک بگیرند. از دیگرجنبه های مثبت اسپاسم می توان به کمک به حفظ توده عضلانی بدن ، تحریک جریان خون و افزایش استحکام استخوان نام برد .
بطور کلی در رابطه با وضعیت استقرار بدن ، اسپاسم ممکن است به ثبات آن کمک کند ، و یا اینکه  امکان دارد مانع از استقرار مناسب بدن شود . اگر اسپاسم مانع از استقرار و ثبات بدن شود ، چنانچه اسپاسم فرد به اندازه ای ناجور باشد که نتواند دریک وضعیت پایدار استقرار پیدا نماید ، بدیهی است که همسر وی هم قادر نخواهد بود درنزدیکی او قرار بگیرد . در نتیجه این افراد هنگام مقاربت با مشکل مواجه خواهند شد . لذا در مورد این افراد نیاز است که اسپاسم آنها کنترل گردد .
اسپاسم به روشهای مختلفی کنترل می گردد . بطور معمول ، درمان اسپاسم معمولا” با روشهای درمانی رایج مثل استفاده از دارو شروع می شود . کشش هم می تواند روشی موثر برای اسپاسم باشد . در کششها نکات مهمی وجود دارد اما بطور کلی لازم است که به دو چیز مهم توجه شود . اول اینکه کشش باید ۴۵ تا ۹۰ ثانیه طول بکشد و کمتر از این مدت احتمالا” موثرواقع نخواهد شد و دوم اینکه بایستی کشش ۵ تا ۷ بار در روز انجام شود و در واقع به عنوان بخشی از فعالیتهای روزمره بیمار محسوب شود . فراموش نکنید که کشش می تواند اسپاسم را فقط به مدت چند ساعت کاهش دهد . در ضمن اگر کشش متوقف شود ، یعنی از برنامه های روزمره حذف گردد ، اسپاسم بر می گردد . در مراحل پیشرفته تر درمان اسپاسم با استفاده از روشهای جراحی ( که مستلزم سوراخ کردن پوست و وارد کردن ماده یا کار گذاشتن دستگاه درون بدن ) امکان پذیر خواهد بود .
اما نکات مهم برای افرادی که اسپاسم دارند و می خواهند مقاربت داشته باشند ، از این قرارند :

  • افرادی که برای کنترل اسپاسم خود داروهای ضد اسپاسم مصرف می کنند ، باید مواقعی را برای مقاربت خود انتخاب کنند که مطمئن باشند داروهای مصرفی شان بیشترین تاثیررا دارد .
  • اگر اسپاسم دارید ، در واقع باید حساب همه چیز را داشته باشید .  به این معنی که اگر مرد هستید ، باید حواستان به رفلکس نعوظ تان باشد ،  چرا که استفاده از داروهای ضد اسپاسم به احتمال زیاد می تواند باعث افت در ایجاد نعوظ شما گردد . در چنین مواردی باید ازچیزهای کمکی دیگری مانند داروهای خوراکی یا پمپ وکیوم ، و یا تزریق و یا هر چیز مشابه دیگری برای کمک به ایجاد نعوظ خود استفاده کنید  .
  • اگر اسپاسم کسی چندان بد نباشد ، می تواند روی رفلکس خوب آن حساب کند . از این رو به این گونه افراد توصیه می شود زمانهائی را برای آمیزش انتخاب کنند که داروهای ضد اسپاسم خود را مصرف نکرده باشند ، تا بتوانند از قوی ترین رفلکس اسپاسم برای ایجاد نعوظ کمک کنند .
  • در مورد زنان مبتلا به آسیب نخاعی ، اسپاسمها معمولا” مشکل زا هستند و ممکن است مانع مقاربت آنها شود .
  • در مجموع اگر کسی اسپاسم واقعا” شدید ی نداشته باشد ، اسپاسم می تواند برای استقرار بدن او ، برای حرکت او و حتی تحریک شریک زندگی او مفید باشد ، چرا که می تواند فشار بهتری را ایجاد می کند .

 

نوشته و تالیف : مهندس عباس کاشی – ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com)
منابع مورد استفاده :
Firestone, R.W., Firestone, L.A., and Catlett, J. (2006). Sex and love in intimate relationships. American Psychological Association, Washington D.C. Johnson, K.M.M., Lanig, I.S. (1996). Promotion and maintenance of sexual health in individuals with spinal cord injury. In I.S. Lanig (Eds.), Practical guide to health promotion after spinal cord injury (171-202). Gaithersburg, Maryland: Aspen Publication.
سایت : http://www.facingdisability.com و http://sci. Washington.edu

انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران

 


نظرات شما عزیزان:

mahdi hatami
ساعت0:12---4 فروردين 1394
بنده معلول نخاعی هستم ومجرد
راسش مخوم ازدواج کنم اما از بیحسی آلت خود میترسم اصلا حس ندارد نمدونم چه کنم
راهنمایی کنید
پاسخ:سلام.شماباید از امپول تزیریقی یا قرص برای نعوظ الت استفاده کنی ولی شما لذتی را که یک ادم سالم میبرد را نمیبری و بیشتر برای تحریک جنس مخالف مناسب است این مطلبی رو که میذارم بخون و اگر در یزد هستی به نوید سلامت برو و با مشاور صحبت کن. درمان ناتوانی جنسی نوروژنیک به شدت بیماری و عوامل همراه بستگی دارد. بیماران مبتلا به ضایعات خالص عصبی را می توانبا دستگاه واکیوم, وازودیلاتاتور های تزریقی و یا خوراکی و یا پروتز آلت درمان نمود. داروی جدید خوراکی بنام ویاگرا در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی کاملا موثر بوده است و ۸۳% بهتر در توانائی جنسی و ۵۹% مقاربت موفق داشته اند. از آنجائی که بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی عصبی, پاسخ شدیدتری به مواد وازودیلاتاتور تزریقی می دهند, باید شروع درمان با مقادیر کم دارو باشد تا نعوظ کمتر از یک ساعت ایجاد شود. در صورت استفاده از حلقه تنگ کننده آلت, حلقه حتما ۳۰ دقیقه بعد برداشته شود.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : محمدرضا_داود | تاريخ : دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
رمان‌نویسی کودک معلول با یک پا/تصاویر
کشف امیدی تازه برای درمان قطعی معلولان
شلوارمناسب سازی شده برای افراد دچار آسیب نخاعی دارای مشکل حرکتی دست ها
بانوان معلول ثابت کردند می‌توانند بهتر از افراد سالم باشند
گزینه های تغذیه ای برای کمک به بهبود زخمهای فشاری
نخستین جراحی موفقیت‌آمیز در درمان یک مرد فلج
داروی ترمیم نخاع ساخته شد
مقاربت ایمن با سوند
۸ ماده غذائی برای کمک به پیشگیری و درمان عفونت ادراری
لیست کتاب های مرتبط با ضایعه نخاعی
نکات مهم در خصوص نحوه تمیز کردن سوند و نواحی تناسلی
برگزاری ضیافت افطاری انجمن نخاعی های استان یزد با حضور رییس سازمان بهزیستی یزد و دیگر مسوولین
چند توصیه ایمنی مخصوص فصل تابستان برای کاربران ویلچر و مراقبان آنها
افراد نخاعی دارای اسپاسم،هنگام رابطه جنسی باید چکار کنند؟
حرکت و جابه جایی انسان های معلول راحت تر میشود + تصویر
علت اصلی یک زخم فشاری
احیای توان حرکتی چهار بیمار معلول با تحریک الکتریکی نخاع
جشنواره
روش سوند زدن
اتومبیلی مخصوص معلولین